Wij Zijn er

Zondag was het dan eindelijk zover!! Onze reis naar Entebbe was begonnen. Na een prima vlucht, met als tussen stop Caïro, kwamen we in het donker aan in Oeganda. De temperatuur was aangenaam en het vliegveld was uitgeleefd... Wij dachten goed voorbereid te zijn, door dollars mee te nemen voor het betalen van onze visum. Echter nemen ze in Oeganda geen dollar biljetten aan die voor 2009 zijn gemaakt. Dit was even een oh nee toch momentje, want ook bij de Exchange counter konden we niet aan dollars komen. Uiteindelijk toch een ATM gevonden en konden we met een gerust hart het vliegveld verlaten.

We zijn opgehaald door de chauffeur van het hotel. Dit was erg prettig, want in land waar je nog nooit bent geweest is het fijn dat je weet met wie je te maken hebt en waar je heen gaat.
Na een kleine 15 minuten rijden en met de opkomende zon kwamen we aan bij het hotel. Daar zijn wij met open armen ontvangen.
Gesloopt door de reis, de nieuwe geuren en de aangename maar toch warme temperatuur konden we niet wachten om even de ogen te sluiten.
In de middag zijn wij de straat opgegaan. Toch is het nog onwerkelijk dat wij hier echt zijn, want het lijkt een hele andere wereld. De kippen zitten in kleine hokjes naast de weg om verkocht te worden, de kinderen zien ons als attractie en roepen uit volle borst: hello mzungu ofterwijl hallo blanken. De moddervette kalkoenen lopen aan de kant van de weg en de prijzen voor boodschappen zijn enorm laag (dit terwijl wij als blanken al meer betalen).
Het was een rustige eerste dag, maar helemaal prima.
Morgen gaan wij voor het eerst naar Foodstep ( de stichting waar wij de aankomende tijd voor gaan werken). Wij zijn erg benieuwd wat wij gaan tegenkomen, maar hebben er vooral heel veel zin in.

Betteke

Ha lieverd,

Wat fijn een berichtje van jou! Goed dat jullie veilig aangekomen zijn! Ik wacht met smart op een nieuw verhaal.

Ik mis je nu al,

Dikke kus,

Betty

anja

Was ik toch maar meegegaan ! xxxxx
Ben heel benieuwd.

Karin

Het begint gelijk goed met een warm ontvangst. Dat is mooi. Super van jullie dat het dan toch lukt om aan "goede" dollars te komen. ????

HeNo

Super dat de reis goed is gegaan. Raar van de dollars,dollars zijn toch dollars. Misschien had je ze eerst moeten strijken haha. Mmmm lekker een dikke kalkoen,pak maar in hihi
Geniet van de andere wereld. Liefs xxx

Rolf en Tilly

He Justine. Fijn dat jullie daar goed zijn aangekomen. We zijn benieuwd hoe de organisatie jullie bevalt. Veel succes in elk geval.
Groet Rolf en Tilly

Cees

Fijn dat de reis goed is verlopen, kan me niet voorstellen hoe het daar is maar zoals jij omschrijft een totaal andere wereld.
Nu eerst maar eens acclamatiseren en wennen aan de temperatuur.
Succes daar en huod ons op de hoogte.
Liefs uit Boxtel.

christina

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen.
Wat zullen jullie veel indrukken op doen.
zie jullie verhalen tegemoet :-)
Groetjes Chris

Hester

Zet m op toppers!!

Ronald

Hey Justine,

Veel plezier daar in Oeganda! Groetjes uit Zuid Afrika.

Ronald en Jolanda

Francoise

Ik wens je een mooie tijd toe daar! groetn uut grunn

Harm Jan

Veel plezier daar