Plan wijziging

De dagen vliegen om en zijn nu bijna twee weken in Entebbe,Oeganda. Het doel was om vier maanden in Entebbe te blijven, maar helaas zijn de plannen gewijzigd. De stichting waar wij ons voor inzetten zit anders in elkaar dan wij gehoopt hadden. Zo zijn er een aantal factoren die, in onze beslissing om te stoppen, mee spelen. Zo hebben wij twijfels over de verhalen omtrent de gevangenis omdat blijkt dat meerdere organisaties zich hier voor inzetten. Daarnaast heeft de stichting nieuwe Oegandese sociaal werkers die goed functioneren en weten waar ze mee bezig zijn. De werkzaamheden verlopen dus prima. Wat ons nog het meest is tegen gevallen is de communicatie tussen de Vlaamse oprichtster en ons. Alhoewel we hartelijk welkom werden geheten door het Oegandese personeel en zij de samenwerking zagen zitten, werden we soort van genegeerd door de oprichtster. Het initiatief om bijvoorbeeld om tafel te gaan wat betreft kennismaking en werkzaamheden kwam dan ook vanuit ons. Dit was het enige contact terwijl zij de opdrachtgever is.

Omdat de sociaal werkers goede dingen neerzetten en wij ons niet thuis voelden hebben wij de keuze gemaakt om te stoppen.

Het sponsorgeld dat wij hebben ontvangen hebben wij niet ingezet bij deze stichting omdat wij het idee hebben dat het elders beter gebruikt kan worden..

Afgelopen week zijn wij bezig geweest met het vinden van een andere stichting waar wij ons kunnen inzetten en waar wij welkom zijn. Met een klein netwerk achter de hand hebben we een andere stichting gevonden dat zich inzet voor kinderen met een beperking. Deze stichting zit in Jinja. Dit betekent dat wij waarschijnlijk volgende week zaterdag gaan verhuizen naar de hoofdstad Kampala. Vanuit daar gaan we sowieso 1x in de week naar de stichting en moeten we kijken hoe het bevalt en of we vaker gaan. Daarnaast zijn we aan het kijken voor een andere stichting in Kampala zodat we het kunnen combineren.

Wij vinden het jammer dat het zo gelopen is maar zijn er van overtuigd dat er mooie dingen op ons pad komen. Om heel eerlijk te zijn is hier in Entebbe ook niet veel te doen en hebben we het hier ook wel gezien. Na ons idee kan het nu alleen maar beter worden! Toevallig hebben we net op internet onze nieuwe locatie bekeken en dit ziet er echt op en top uit! Het leuke daarvan is dat het centraler ligt en dat we het huis delen met anderen.

We zeggen dus bijna gedag tegen Entebbe maar gaan nog even van onze vrije dagen genieten.

Wist je dat:

José en justine hun tas hadden gepakt met paspoort en al tijdens een hevige onweer en regen bui.. Gewoon voor het geval dat

José en Justine super blij zijn wanneer ze een bakje yoghurt met fruit krijgen in plaats van gefrituurd eten

José niet zonder WiFi kan

Het stroom hier minimaal 1x per dag uitvalt

Het lokale bier hier maar €0,97 kost voor 500ml

José en Justine met minions gaan badmintonnen, met een bal gaan over rollen en proberen in de woonkamer te fitnessen om maar enige manier van sport te kunnen beoefenen, hoezo sport verslaafd?

De paspoppen voor vrouwenkleding extra brede heupen hebben

Er hier veel mooie vrouwen rondlopen in mooie jurken

-De kilo’s er al af vliegen ondanks dat wij de pot pindakaas van thuis, twee zakken drop en een zak pepernoten hebben op gegeten

Karin

Goed besluit. Volg je gevoel. Er zal genoeg te doen zijn daar. Ze is trouwens wel stom dat ze jullie niet naar waarde heeft weten in te schatten. De wistje-datjes zijn hilarisch! Ga zo door! XXXX

Dirkje

goed dat jullie kritisch blijven en weten en voelen wanneer je nodig bent knap om zo,n beslissing te nemen . Ga je gevoel achterna doe wat je denkt wat goed is .er komt vanzelf weer iets nuttigs op je pad. Een goede tijd in kampala

Hans van Hoegee

Heftig allemaal. Het doet best pijn dit te horen want ook bij mij heeft oeganda en het werk een plek in mijn hart. Ik bid jullie heel veel wijsheid toe en hou ons op de hoogte. Hartelijke groet uit Stadskanaal Hans en Els van Hoegee

Heno

Soms loopt alles niet zoals je hebt gepland,maar sterk zoals jullie er mee omgaan. Met die instelling en jullie humor komen jullie er wel.
Wauw wat een land,afvallen terwijl je snoept en niet sport. Daar moet ik heen!????

Fennie

meiden jullie zijn toppers. Het doet ons echt werkelijk zeer en maakt ons verdrietig dat het zo gegaan is. Gelukkig gaan jullie nu naar een andere project. Geniet daar van samen. Knuffels en groetjes in Jinja.. Mama Edith love that.